Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 11
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35744
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 11 wg Temat "evangelization"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Nowa ewangelizacja przez nowe mediaMaciaszek, Paweł (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Nowe media są niezwykle ważnym narzędziem nowej ewangelizacji. Stwarzają one bowiem możliwość realizowania przez chrześcijan podjętego w sakramencie chrztu (potwierdzonego w sakramencie bierzmowania) zobowiązania do dawania świadectwa wiary w Boga. Do realizacji tego zadania należy wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia komunikacyjne, także nowe media. Przekaz ten oczywiście cechować powinna dojrzałość jego twórców i odpowiednia dla jego formy struktura i język. Współczesnym technologiom komunikacyjnym trzeba nadać taką formę i treść, aby były one zgodne z postawą Chrystusa, z Jego stylem życia i komunikowania. Konieczna jest zatem nieustanna formacja duchowa tych, którzy tworzą przekaz ewangeliczny; jedynie wówczas ich działania będą zgodne z duchem Ewangelii i skutecznym świadectwem wiary.

