Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 11
Stały URI dla kolekcjihttps://theo-logos.pl/handle/123456789/35744
Przeglądaj
Przeglądaj Kultura-Media-Teologia, 2012, nr 11 wg Temat "Church"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Nowa ewangelizacja przez nowe mediaMaciaszek, Paweł (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Nowe media są niezwykle ważnym narzędziem nowej ewangelizacji. Stwarzają one bowiem możliwość realizowania przez chrześcijan podjętego w sakramencie chrztu (potwierdzonego w sakramencie bierzmowania) zobowiązania do dawania świadectwa wiary w Boga. Do realizacji tego zadania należy wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia komunikacyjne, także nowe media. Przekaz ten oczywiście cechować powinna dojrzałość jego twórców i odpowiednia dla jego formy struktura i język. Współczesnym technologiom komunikacyjnym trzeba nadać taką formę i treść, aby były one zgodne z postawą Chrystusa, z Jego stylem życia i komunikowania. Konieczna jest zatem nieustanna formacja duchowa tych, którzy tworzą przekaz ewangeliczny; jedynie wówczas ich działania będą zgodne z duchem Ewangelii i skutecznym świadectwem wiary.Pozycja Wokół religii mediówWieczorek, Bartosz (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2012)Konieczność wprowadzenie programu edukacyjnego z zakresu edukacji medialnej wymaga podjęcia decyzji przez upoważnione organy państwa. Zgodnie z charakterem szkoły, edukacja medialna może stać się odrębnym przedmiotem. Może też być wprowadzona w formie realizacji tematu przekrojowego lub nauczania blokowego. Niniejszy artykuł omawia drugą z przedstawionych wyżej możliwości.

