Przeglądaj wg Autor "Kochan, Marek"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Crisis communication and the potential worsening of crisesKochan, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2021)The topic of this article is crisis communication in the media and in politics. The author discusses the definitions of a crisis and the rules of crisis communication, then analyses several case studies of crisis communication when the crisis was worsened rather than reduced. Six mistakes in crisis communication are analysed in the article: 1) falsehood, 2.) missing the allegation, 3) aggression, 4) lack of empathy, 5) message inconsistency, and 6) missing the expectations of the audience. In the final part of the article the author discusses the issue of creating effective crisis communication and its rules.Pozycja Komunikacja kryzysowa jako czynnik rozwoju kryzysuKochan, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2019)Tematem artykułu jest komunikacja kryzysowa w mediach i w polityce. Autor, wychodząc od definicji kryzysu wizerunkowego i opisywanych w literaturze reguł komunikacji kryzysowej, analizuje zachowania, które zamiast redukować skutki kryzysów – intensyfikują je. W tekście omawiane są na konkretnych przykładach następujące błędy komunikacji kryzysowej: 1. Mijanie się z prawdą, 2. Brak odniesienia się do zarzutów, 3. Agresja w komunikacji kryzysowej, 4. Brak empatii, 5. Niespójność komunikatu, 6. Pójście pod prąd oczekiwaniom opinii publicznej, a więc lekceważenie zaniepokojenia odbiorców. W końcowej części tekstu autor wskazuje zasady, których przestrzeganie wzmacnia skuteczność komunikacji kryzysowej.Pozycja Retoryka botów: autoprezentacja, tożsamość, wizerunekKochan, Marek (Wydział Teologiczny UKSW w Warszawie, 2023)Tematem artykułu jest retoryka i strategie autoprezentacyjne botów podających się za ludzi (konsultantów prowadzących rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami w imieniu prywatnych firm). Autor odwołuje się do maksym konwersacyjnych H.P. Grice’a i do koncepcji życia społecznego jako teatru (perspektywy dramaturgicznej) E. Goffmana, przedstawionej w książce Człowiek w teatrze życia codziennego, by poddać analizie i opisać „występy” botów, źródła ich wiarygodności (jako ludzi) i wypowiedzi tej wiarygodności zagrażające, prowadzące do zdemaskowania botów jako maszyn (sztucznej inteligencji). W artykule są opisane trzy modele komunikacji ludzieboty: Podporządkowanie, Walka i Bierny Opór. Autor analizuje strategie dialogowe ludzi służące rozpoznaniu botów, opisuje struktury dialogów między ludźmi a botami jako gry (w sensie terminu „gra” używanego przez E. Berne’a w książce W co grają ludzie), a także podejmuje zagadnienie etyki komunikacji w kontekście konwersacji pomiędzy botami a ludźmi.

